Třetina Čechů nakupuje jídlo na internetu

E-shopy

07. 10. 2019

Na internetu nakupuje potraviny již více jak třetina Čechů. Alespoň jednou měsíčně potraviny on-line nakoupí 16% z nich.

Nákupy zboží on-line jsou stále více oblíbené a již 21% Čechů uvádí, že nakupuje převážně v e-shopech. Vyplývá to z průzkumu společnosti Aconware, jehož výsledky prezentují webové stránky tyinternety.cz. Průzkum ukazuje, že lidé chtějí nakupovat tam, kde jim to nejvíce vyhovuje. Více jak třetina Čechů tedy dělí své nákupy mezi e-shopy a kamenné prodejny. Záleží to také na druhu zboží. Nejčastěji preferují Češi nákup v e-shopech při koupi erotického zboží, spotřební elektroniky, knih, hudby a filmu. Naopak nákup potravin, drogerie a léku probíhá převážně v kamenných prodejnách. Přesto i u tohoto zboží dochází k výraznému nárustu internetových prodejů. Potraviny v e-shopech objednává 36% Čechů, z toho 10% je objedná každý týden. Nejčastěji potraviny lidé objednávají v e-shopu obchodního řetězce Tesco a na Rohlik.cz. Drogerii či léky na internetu nakoupilo již více jak 50% zákazníků a oblečení více jak tři čtvrtiny lidí.

Ke zvýšení zájmu o nákup potravin, drogerie a léku na internetu je potřeba odstranit obavy nakupujících. 50% dotázaných má obavu o čerstvost potravin, podobnému počtu lidí vadí i fakt, že si sami nemohou vybrat velikost ovoce a zeleniny. Při nákupu drogerie on-line 41% nakupujících vadí, že si nemohou k výrobku přivonět. 46% zákazníků chybí možnost poradit se s odborníkem při nákupu léku přes internet.

Internet jako zdroj informací před nákupem využívá 55% nakupujících. 68% lidí si zboží před objednánním na internetu jde prohlédnout do kamenné prodejny. Průzkum také ukázal, že lidem vadí nekvalitní služby e-shopů při vrácení zboží či reklamaci. Očekávaná je také možnost vyzvednutí zboží na prodejeně a stejná cena zboží v e-shopu a prodejně. Až 30% Čechů neví, že jejich oblíbený obchodní řetězec má i e-shop.