Jaké změny letos chystá Google a Facebook?
Sociální sítě
03. 04. 2018
Internetový vyhledávač Google a sociální síť Facebook chystají i v letošním roce řadu změn i nových nástrojů.
Uživatele sociální sítě Facebook čeká v letošním roce několik změn a novinky připravuje i internetový vyhledávač Google. Feedit.cz uvádí následující shrnutí změn, které zpracovala Agentura LCG New Media:
- Optimalizace na mobil – jelikož v průměru 42% vyhledávání je prováděno na v ČR na mobilních telefonech.
- Mobilní zařízení – indexace první – znamená, že Google bude od poloviny roku indexovat jako první mobilní stránky.
- Rychlost webu – ideální rychlost načítání webu jsou 3 vteřiny. Pozice webu ve vyhledávání se zhoršuje po 6 vteřinách. Na rychlost webu klade Google důraz a zvlášť nyní v době mobilních telefonů.
- Automatizace a atribuce – tento rok bude zaveden nový nástroj Google Attribution, který pomůže e-shopům a webovým stránkám analyzovat komplexnějším pohledem, které nástroje a kanály jim přináší nejvíce konverzí a objednávek. Zlepšení čeká i nástroj Smartbidding (automatizaci nastavování cen).
- Youtube a nákupy – doplnění Youtube kampaní o nové aktivní prvky a možnost nastavení kampaní k optimalizaci na nákupy.
- Změna v zobrazování příspěvků – bude tedy upřednostňován obsah od osobních profilů, kamarádů či komunit před firemními profily.
- Skupiny a jejich využití pro značky – vzhledem k upozadění firemních profilů a platbám za každé reklamní sdělení, mohou firmy uvažovat o založení komunity pro své fanoušky.
- Větší důraz na lokální informace a obsah – upřednostňovány budou zprávy z důvěryhodných a lokálních zdrojů.
- Limitace postů s „Engagement Bait“ – tzn., že v případě nerelevantnosti stránek pro dané publikum (uživatele), budou omezovány u těchto postů dosahy.