28,6 miliard korun bylo v roce 2018 investováno do internetové reklamy

Internetová reklama

01. 04. 2019

Nárůst 23% od roku 2017 zaznamenal objem internetové inzerce, který v roce 2018 dosáhl více jak 28 miliard korun.

Na celkovém nárustu se nejvíce podílela display reklama a reklama ve vyhledávání. Nákup display reklamy vzrostl o 54%. V letošním roce se očekává 14% růst online reklamy (celkem 32,5 miliard korun). Na o-nline reklamu připadá celkem 25% výdajů. Výdaje na internetovou reklamu jsou druhé nejvyšší po výdajích na televizní reklamu. Údaje pocházející z průzkumu agentury Median (průzkum pro Sdružení pro internetový rozvoj) prezentoval web marketingovenoviny.cz.

20,1 miliard korun (tedy největší část inzertních výdajů v rámci internetové reklamy) připadá na celoplošnou (display) reklamu. Druhou nejvíce používanou formou reklamy je reklama na vyhledávání s investicí 7,3 miliard korun v reálných cenách. 1,1 miliardy korun byly invenstovány do katalogových zápisů a řádkové inzerce (v ceníkových cenách). 98 milionů korun zadavatelé reklamy zaplatili za SMS a MMS kampaně.

25% (5,09 miliard korun) z display reklamy tvořila videoreklama s meziročním nárustem 43%. Dvojnásobně vroslta také nativní reklama s podílem 3% (622 milionů korun). 30% podíl na display reklamě měla mobilní reklama (5,95 miliard korun).

62% (12,47 miliard korun) z celé display reklamy tvořila programaticky obchodovaná reklama (reklama týkající se prostoru v reklamních a obsahových sítích a RTB způsobu prodeje)

Od roku 2008 mají výdaje na internetovou reklamu rostoucí tendenci.