Růst mobilní reklamy, ročně se má zvyšovat o 20%

Internetová reklama, mobilní reklama

10. 07. 2018

Dle prognózy má každoročně růst mobilní reklama o 20%. V roce 2020 by měl její podíl na investicích vystoupat až na 30,5%.

Mobilní reklama bude i nadále růst. Důvodem je jistě i fakt, že stoupá počet uživatelů, kteří navštěvují internetové stránky přes chytrá zařízení. Podle studie Advertising Expenditure Forecasts od společnosti Zenith, jejíž výsledky prezentoval web mediaguru.cz, dosáhne v roce 2020 podíl mobilní reklamy na celkových světových mediálních investicích výše 30,5%. V roce 2017 to bylo jen 19,9%. V roce 2020 by měla být celková hodnota celosvětových výdajů na mobilní reklamu 187 miliard USD. Tedy o výrazně více než výdaje na reklamu na klasických počítačích, ty by měly být ve výši 88 miliard USD.

Trend růstu podílu reklamy na mobilních zařízeních rychle stoupá a ubírá podíl ostatním médiím na trhu. Do roku 2020 studie předpokládá průměrný růst mobilní reklamy o 21% ročně. V roce 2020 se mobilní reklama stane druhým nejsilnějším médiem po televizi. Např. výdaje na reklamu v televizi a rádiu mají dle prognózy v letech 2017 až 2020 růst jen o 1% ročně, venkovní reklama o 3% ročně, kinoreklama o 16% ročně díky investicícm do rozvoje kin a také zvyšující se poptávky v Číně, která se stala největším trhem v oblasti kinoreklamy. Naopak klesat by dle studie měly výdaje na reklamu v novinách (o 5% ročně) a časopisech (o 6% ročně). Pokles výdajů se týká pouze tištěných médií, naopak příjmy z on-line reklamy vydavatelů elektronických novin a časopisů  se sčítají s reklamou na počítačích a mobilních zařízeních, jejichž prognóza není špatná.

Studie předpokládá, že celosvětové výdaje na reklamu v letošním roce porostou o 4,5%, v roce 2019 o 4,2% a v roce 2020 o 4,3%.