Češké e-shopy navštíví přes Google měsíčně více jak 42 milionů uživatelů

E-shopy

04. 02. 2019

Měsíčně přes vyhledávač Google přijde na stránky českých e-shopů průměrně 42 175 499 návštěv.

V případě, že si zákazníci chtějí něco koupit, nejdříve dané zboží hledají ve vyhledávači. Poté teprve navštíví vybraný e-shop. Měsíčně se tak přes vyhledávač Google uskuteční více jak 42 milionů návštěv. Většina z těchto návštěv (92%) směřuje do prvních 10% tuzemských e-shopů. To je přibližně 4 000 z celkem 40 tisíc českých e-shopů. Dalších 10% už získá jen 5% provozu. Nadále již číslo strmě klesá. Vyplývá to z dat společnosti Marketing Miner.

Marketing Miner ukázal data na základě 2 milionů nejhledanějších dotazů v Česku. Filip Podstavec (provozovatel Marketing Mineru) uvádí, že studie ukázala přímou nesouvislost rychlosti načtení stránek s návštěvností z organického vyhledávání daného e-shopu. Přesto vzhledem k tomu, že Google plánuje brát při vyhledávání (resp. řazení výsledků) ohled na rychlost načítání stránek, je rychlost načítání stánek důležitá. Stránky e-shopu by se neměly načítat déle jak 10 – 12 vteřin.