Nákupy on-line jsou v Česku oblíbené, důkazem je i rok 2017

E-shopy

08. 01. 2018

Nakupování v e-shopech je u Čechů stále více oblíbené. Důkazem je i rok 2017, kdy bylo v e-shopech utraceno 115 miliard korun.

Dle údajů o české e-commerce, které zveřejnil nákupní rádce Heureka.cz, utratili Češi v roce 2017 v e-shopech celkem 115 miliard korun, meziročně tak Češi utráceli o 18% více. Více objednávek v e-shopech bylo uskutečněno v druhé polovině předešlého roku a to i díky vánočním nákupům.

V roce 2017 bylo v Česku již 40 100 e-shopů. Do světa on-line vstoupili v minulém roce např. i velké kamenné obchody jako např. Lidl nebo Humanic. Největší nárůst prodejů (o 57%) byl v kategorii jídlo a nápoje, 40% nárůst zaznamenala také kategorie s oblečením a módou. V minulém roce byl větší zájem i o zboží v kategorii kosmetika (o 36%), sexuální a erotické pomůcky (o 32%), auto-moto (o 27%), dům a zahrada (o 23%) a také o zboží v kategorii sport (o 23%). V loňském roce Češi nejvíce upřednostňovali jako způsob platby dobírku (34%) a platbu při převzetí zboží (30%).

Výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška uvedl, že růst prodejů v e-shopech v roce 2017 znamená pro českou e-commerce dosažení 10,5% podílu na celém českém maloobchodě. Překonání 10% podílu je považováno za významný milník ve vývoji v online obchodování.